Friday, December 08, 2006

عجب بساطی

ايران بنا به‌ خواست ترکيه‌ وعده‌ داده‌ پرواز هواپيمايی جمهوری اسلامی به‌ شهر توريستی آنتاليا از سر گرفته‌ شود.رسانه های ترکيه روز پنج شنبه گزارش داده اند که مقامات ايرانی گفته ‌اند، درصورتی که‌ گردشگران زن ايرانی از شنا در کنار سواحل آنتاليا منع شوند، در هتل هايی که‌ جمهوری اسلامی تعيين می کند اقامت کنند و نيز حجاب را رعايت کنند، پرواز به‌ آنتاليا از سر گرفته‌ می شود.آژانس خبرترک و روزنامه اکشام با انتشار گزارشی از ديدار روز يکشنبه هفته گذشته رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه با مقام های ایرانی نوشته است: «آقای اردوغان وهیأت همراهش در حين گفتگو با پرويز داوودی معاون اول ریيس جمهوری ايران در ضيافتی که به افتخار وی ترتيب داده بودند، با گفت و گوی عجيبی روبرو شد!»بنا به این گزارش در ابتدای نشست رجب طيب اردوغان گفته است: «ميزان واردات ترکيه از ايران بسيار بيشتر از صادرات به ايران است. به همين دليل از شما می خواهيم ميزان واردات از ترکيه را افزايش دهيد.» پرويز داودی معادن اول ریيس جمهوری نیز در پاسخ می گويد: «در عوض ساليانه يک ميليون گردشگر ايرانی به کشور شما می روند و به اين ترتيب توازن در مبادلات طرفين برقرار می شود.»این گزارش می افزاید که در اين هنگام، یکی از اعضای هیات ترکیه، موضوع لغو پرواز هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران به شهر توريستی آنتاليا را مطرح کرده و خواستار ازسرگيری پرواز تهران- آنتاليا شده است. به نوشته این رسانه ها، پرویز داودی در برابر این سوال آقای اردوغان که چرا پروازها را دوباره بر قرار نمی کنید، گفته است: «به اين دليل که تصاوير زنان و دختران ايرانی بدون پوشش اسلامی در حال شنا کردن در کنار دريا و يا در بارهای مشروب فروشی، در مطبوعات و رسانه های ترکيه منتشر شدند.»به نوشته روزنامه اکشام در ادامه اين رايزنی، ايران وعده داده پرواز به آنتاليا از سرگرفته شود؛ اما در اين راستا مقامات ايرانی سه شرط را تعيين کرده‌اند. نخست: گردشگران زن ايرانی در هتل های «حرم سلاميک» اقامت کنند که اسلامی هستند، دوم آنکه از ورود زنان ايرانی به بارهای فروش مشروب و سواحل آنتاليا جلوگيری کنند و سوم هم: زنان ايرانی به جای بيکينی و مايوهای معمول، حتی الامکان پوشش اسلامی داشته باشند.بهار سال ۲۰۰۵ رسانه‌های ترکيه نوشتند که محمود احمدی نژاد ریيس جمهور جديد ايران پس از پخش تصاوير تفريح زنان ايرانی در کنار دريای مديترانه در تلويزيون های ترکيه، پرواز هوايی تهران- آنتاليا را لغو کرده است. به گفته اين رسانه ها، زنان ايرانی برای تفريحاتی که در ايران از آن محرومند به آنتاليا و ديگر مراکز توريستی ترکيه سفر می کنند.

مقصر کیه

سرپرست پليس راه كشور گفت: در پي تصادف ديروز كه در محور مشهد به تربت جام به وقع پيوست، مديرعامل ايران خودرو به علت قصور در ايمني خودرو مقصر حادثه معرفي شد. سرهنگ سيد هادي هاشمي در گفت‌وگو با فارس در خصوص چگونگي بروز تصادف در محور مشهد به تربت جام گفت: در ساعت 17 و 45 دقيقه روز پنج‌شنبه در 45 كيلومتري محور مشهد به تربت جام، يك دستگاه تريلر كه از مشهد به سمت تربت‌جام در حركت بود با انحراف به چپ با دودستگاه خودرو پبكان و پژو 405 كه از مسير روبرو در حركت بودند، برخورد كرد كه پس از برخورد، درهاي خودروي پژو قفل شده و اين خودرو دچار حريق مي‌شود. وي ادامه داد: اين تصادف مي‌توانست يك تصادف جرحي باشد اما به دليل آتش گرفتن خودروي پژو 405 منجر به سوختن 4 نفر از سرنشينان اين خودرو شد كه اين افراد زنده در آتش سوختند. سرپرست پليس راه كشور خاطر نشان كرد: كارشناسان پليس راه علت اين حادثه را در كروكي، منتسب به راننده كاميون به دليل انحراف به چپ و مديرعامل شركت ايران خودرو به دليل عدم رعايت اصول ايمني و تعلل در ايمني به هنگام ساخت خودروي پژو 405 اعلام كردند. هاشمي ادامه داد: طي دو هفته اخير سه تصادف در استان هاي كردستان، خراسان شمالي و خراسان جنوبي به وقوع پيوست كه در اين تصادفات خودروهاي پژوه 405 به دليل قفل شدن درها و آتش‌سوزي منجر به كشته شدن 15 نفر شدند كه اين افراد زنده در آتش سوختند.

آقا، مال هندی ها کوچیکه

این و تو بی بی سی خوندم. گفته بود که کاندومها، برای مردان هندی 'بسيار بزرگ' است. بعد بيش از نيمی از افرادی که در اين مطالعه مورد بررسی قرار گرفته اند، دارای آلت تناسلی کوتاه تر از اندازه های استاندارد بين المللی بوده اند.
نتايج اين بررسی، باعث شد که درخواست تهيه کاندوم هايی با سايز کوچکتر، برای مردان هندی، ارايه شود.
اين مطالعه به مدت دو سال توسط شورای تحقيقات پزشکی هند انجام شده است.
حالا می خوان ، نمونه گيری کنن
در اين مطالعه، آلت تناسلی بيش از 1200 داوطلب از سراسر هند به صورت دقيق اندازه گيری شد.
هند يکی از کشورهای دارای بيشترين مبتلا به بيماری ايدز استپژوهشگران، نمونه های اندازه گيری خود را از ميان طبقات مختلف اجتماعی، مذهبی، شهری و روستايی انتخاب کردند.
در نتيجه اين تحقيق علمی، معلوم شد که آلت تناسلی شصت درصد از مردان هندی سه تا پنج سانتيمتر کوتاه تر از استانداردهای بين المللی است که در تهيه کاندوم استفاده می شود.
دکتر چاندر پوری، متخصص شورای تحقيقات پزشکی هند، به بی بی سی گفت که در اين کشور، يک نياز روشن به کاندومهايی با سايز کوچکتر وجود دارد، چرا که بيشتر کاندومهای موجود در بازار، برای مردان هندی "بسيار بزرگ" است.
اين موضوع در هند بسيار جدی است چرا که استفاده از کاندوم را با مشکلاتی همراه می کند و بايد در نظر داشت که هند يکی از بالاترين آمار مبتلايان به ويروس ايدز را دارد.
آقای پوری می گويد در صورت تهيه کاندومهای کوچکتر، از آنجايی که هنديها از رفتن به داروخانه برای خريد کاندوم سايز کوچک خجالت خواهند کشيد، بايد ماشينهای فروش خودکار اين کاندومها در تمام کشور نصب شود.
هندی ها 'نگران نباشند'
ممکن است ماشينهای فروش خودکار کاندوم های کوچکتر، در مناطق مختلف هند گذاشته شوداما به گفته سونيل مهرا، سردبير نسخه هندی مجله مردانه"ماکسيم"، مردان هندی نبايد نگران اندازه آلت تناسلی خود باشند.
آقای مهرا می گويد: سايز مهم نيست، بلکه چگونگی کاربرد آلت مهم است.
سونيل مهرا معتقد است که جميعت بيش از يک ميليارد نفری هند نشان می دهد که مردان هندی، به گفته او، در زمينه جنسی فعال هستند.
او می گويد: "ضمن عذر خواهی از شاعر بزرگ الکساندر پوپ، بايد بگويم: بگذار ساده لوحان بر سر اينچ و سانتيمتر رقابت کنند"

How to work with SIPHON?

نرم افزار آنتی فیلتر سیفون { لینک سایت } به تاریخ اول دسامبر 2006 منتشر شده است. در این مقاله سعی می کنم به زبان ساده و محاوره ای اما از نگاه آکادمیک نقاط قوت و ضعف این نرم افزار بعلاوه نحوه کارکرد آن را شرح بدم. لطفا اگر سوالی داشتید می توانید آن را در قسمت کامنت مطرح کنید.

تا اینجا متوجه شدید که سیفون نرم افزاریست برای دور زدن فیلترینگ ولی چطوری کار می کنه؟ در ابتدا باید بگم در دنیای این نرم افزار آدما به دو دسته تقسیم میشن 1- اونایی که تو کشورهایی با اینترنت آزاد و بدون فیلتر زندگی می کنن مثل کشورهای اروپای غربی(سوئد، نروژ، آلمان و غیرو....) 2- کسانی که در کشورهای با فیلترینگ زندگی می کنن مثل ایران و چین و امارات.

نکته اصلی اینجاست که کسانی که در داخل کشورهای فیلتردار هستند مثل ایران هیچگونه نیازی به نصب نرم افزار ندارند. بنابراین شما هیچ نیازی به رفتن به سایت سیفون و دانلود نرم افزار ندارید. پس الکی تکاپو نکنید! پس کی باید نرم افزار رو دانلود کنه؟ دسته اول یعنی کسانی که در کشورهای با اینترنت آزاد زندگی می کنن.

من گیج شدم. چرا دسته اول باید اون نرم افزار رو دانلود کنن؟ مگه پولی بهشون می رسه؟ اصلا چه نفعی می برن؟ جواب این سوال ساده س. نرم افزار سیفون بر اساس احترام به حقوق بشر ساخته شده و طبیعتا انسان ها باید به هم کمک کنن. یک کاربر ایرانی مقیم هلند ناراحته که چرا بسیاری از دوستانش در ایران نمی تونن سایتهای فیلتر شده رو ببینن. این کاربر، اعتقاد داره این حق هم وطناشه که از اینترنت آزاد استفاده کنن، همین انگیزه باعث میشه تا این نرم افزار رو دانلود کنه. کاربر دیگری در آمریکاست. وقتی او خوابه، کامپیوترش بدون استفاده روشن مونده و او با نصب نرم افزار سیفون این امکان رو به هم وطنای ایرانیش میده که از طریق سیفون، فیلترینگ رو دور بزن. اما بریم سراغ نحوه نصب و استفاده از سیفون. یه بار دیگه یادآوری که کسانی که در ایران هستند و پشت فیلتر، نیازی به نصب نرم افزار ندارن. به موقعش میگم چطور شماها از سیفون استفاده کنید. نصب نرم افزار: از سایت مربوطه نرم افزار رو دانلود کنید. { آدرس لینک دانلود). و بعد با کلیک کردن روی آیکون نرم افزار اون رو نصب کنید. نصبش هیچ فرقی با بقیه برنامه ها نداره و خیلی هم راحته. بعد از اینکه نرم افزار نصب شد اون رو اجرا کنید.

اجرای نرم افزار- مرحله اول: با اجرای نرم افزار پنجره ای برای شما باز میشه که در قسمت سمت راست اون سه دکمه start, stop, setup وجود داره. دکمه های استارت استاپ به واقع برای شروع کار نرم افزار و یا متوقف کردن اون هستند. گاهی اوقات شما می خواید استفاده از سیفون رو برای کسانی که به شما وصل شدن به دلایلی متوقف کنید و یا بر عکس شروع کنید از این دو دکمه استفاده می کنید. اما دکمه setup همون طور که از اسمش مشخصه برای تنظیمات هست. روش کلیک کنید. در قسمت بالایی آی پی شما نوشته شده. اصولا این نرم افزار در ابتدای امر آی پی شما رو می گیره از روی سیستم اما برای مطمئن شدن می تونید دکمه get my ip رو بزنید. شما به عنوان یک کاربر معمولی هیچگونه نیازی به تغییر سایر گزینه ها ندارید. پس الکی به بقیه ور نرید. اگر در قسمت پایین پنجره رو نگاه کنید یه لینک به شما داده مثل این : https://10.233.230.110:443/login این آدرس همون آدرسی میشه که شما باید به دوستانتون بدید در ایران تا از طریق شما به سیفون وصل بشن. تا اینجا یک مرحله رو پیش اومدید. اما

مرحله دوم تنظیمات: با کلیک کردن اوکی و بستن پنجره تنظیمات باز وارد پنجره اصلی میشید. حالا اگه دقت کنید در قسمت پایین پنجره، سه دکمه add, edit, remove وجود داره. این سه دکمه ای هست که شما برای مدیریت حساب کاربری برای کسانی که می خوان از سیستم شما استفاده کنن به کار می برید. برای اضافه کردن یک کاربر دکمه add رو بزنید. در پنجره باز شده از شما یک نام کاربری می خواد و پسورد که شما مثلا می نویسید مثلا nader و یه پسورد هم بهش میدید. دادن ایمیل و نام کامل نیازی نیست جز اینکه به شما در کنترل کاربرانتون کمک می کنه. اینو بعدا بیشتر بهش می پردازیم. حالا دکمه Ok رو می زنید. می بینید که کاربر nader به لیست کاربران اضافه شده. به شما تبریک می گم سیستم کاملا آماده استفادس.

مرحله سوم یا کاربر فیلتر شده وارد میشود: خب شما اول یک لینک از آی پی خودتون ساختید(اینو تو مرحله اول شرح دادم) و در مرحله دوم هم یک حساب کاربری برای آقا نادر درست کردید که تو ایران پشت فیلترینگ نشسته منتظر. حالا یا از طریق ایمیل یا از طریق مسنجری چیزی، به ناصر میگی بیا که دیگه سماق مکیدن بسه. بهش اون آدرس لینک رو میدی مثل این که توی مرحله اول گفتم: https://10.233.230.110:443/login/ بعدش بهش یوزر(شناسه کاربر) و پسوردی هم که ساختی میدی. حالا ناصر خوشحال می پره یه پنجره فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر باز می کنه و اون آدرس رو میزنه و می بینه که نوشته لطفا شناسه کاربری(یوزر) و پسورد خودت رو باز کن. خب یوزر و پسورد رو هم که داره( دقت کردی این همونیه که صاحب سیفون در مرحله دوم ساخته بود) وارد می کنه و بعدش یه پنجره میاد که بالاش یه نوار آبیه. حالا شما به طور کامل به اینترنت آزاد دسترسی دارید. تبریک میگم استفاده از سیستم تموم شد. به همین راحتی. حال کنید.

تا اینجای مقاله به زبان بسیار ساده بحث کردم از این به بعد کمی تکنیکی میشه. و سعی می کنم مثل سوال و جواب پاسخ بدم. در سوالات زیر سیفون سرور کسیه که در خارج از کشور نشسته و دسترسی به اینترنت بدون فیلتر داره و نرم افزار سیفون رو با طی کردن مراحل بالا قابل استفاده کرده.

سوال: سیفون چطوری کار میکنه؟ جواب: سیفون در واقع به عنوان یک پروکسی کار می کنه. کسی که در خارج از کشوره و به اینترنت آزاد دسترسی داره، به واقع کامپیوترش رو مثل یک پروکسی می کنه و شما از طریق آدرسی که می گیرید به کامپیوتر اون شخص وصل میشید و از اونجا اینترنت رو می گردید.

سوال: من از کجا یه آدرس سیفون بگیرم؟ جواب: شما باید از دوستی درخواست کنید که در خارج از کشوره تا مراحل بالای این نوشتار رو انجام بده و به شما یه آدرس بده در غیر این صورت نمی تونید از سیفون استفاده کنید.

سوال: آیا کسی که سیفون رو نصب کرده می تونه ببینه من چه سایتهایی رو دارم نگاه می کنم؟ جواب: بله می تونه ببینه هر کاربر به کدوم آدرسا سر زده.

سوال: آیا استفاده از سیفون سرور باعث لو رفتن پسوردهای ایمیلم نمیشه؟ جواب: سوال خوبیه. چون سیفون به صورت پیش فرض از پورت 443 استفاده می کنه و این پورت اطلاعات رو کد می کنه پاسخ خیر است. بنابراین شما می تونید در صورتی که نرم افزار اجازه بده و ساپورت کنه این کار رو بکنید.

سوال: اگر سیفون سرور کامپیوترش رو خاموش کنه چی؟ جواب: اگر سیفون سرور کامپیوترش رو خاموش کنه یا به طور دستی، دکمه استاپ نرم افزار رو بزنه دیگه شما نمی تونید از سیتسم استفاده کنید. پس کامپیوتر طرف مقابل باید روشن باشه و صد البته وصل به اینترنت.

سوال: آیا این آدرس سیفون سرور برای همیشه ثابت می مونه یا هی تغییر می کنه؟ جواب: اگر شخص اجرا کننده سیفون که در خارج از کشور هست، از جایی اینترنت میگیره که دارای آی پی ثابت هست، بله همیشه آدرس سیفون سرور ثابته اما اگر آی پیش داینامیکه و هر بار که به اینترنت وصل میشه، اون آدرس هم تغییر می کنه چون اگر دقت کرده باشید، اون آدرس چیزی نیست جز آی پی طرف بعلاوه پورتی که داریم ازش استفاده می کنیم که در واقع پورت 443 هست.

سوال: اگر آدرس تغییر کنه چطوری متوجه بشیم؟ جواب: اگر سیفون سرور از آی پی داینامیک استفاده می کنه می بایست هر بار که آدرس تغییر میکنه، از طریق ایمیل یا مسنجر به کاربراش آدرس جدید رو اطلاع بدیه. ولی دقت داشته باشید که یوزر و پسورد مثل قدیمه و هیچ نیازی به نگرانی نیست.

سوال: آیا بیش از یک کاربر می تونه به سیفون سرور وصل بشه؟ جواب: بله. تا زمانی که سیفون سرور برای افرارد یوزر و پسورد بسازه اونا می تونن وصل بشن. مثلا من می تونم برای بیست تا از دوستام، بیست تا حساب بسازم و به همشون یوزر و پسوردش رو بدم تا استفاده کنن و هر کسی با حساب خودش وارد بشه.

سوال: نمیشه یه یوزر و پسورد داد و همه با اون وصل بشن؟ جواب: چرا میشه اما من توصیه نمی کنم. دلیلش اینم که اگر زمانی یه وقت مشکلی پیش اومد شما حداقل بتونید پیگیری کنید که کدوم کاربرتون بوده که مثلا فلان سایت رو دیدن کرده و مشکلات ایجاد کرده.

سوال: چه مشکلاتی ممکنه برای سیفون سرور پیش بیاد؟ جواب: 1- تصور کنید اگر من به عنوان سیفون سرور، بیست تا کاربر داشته باشم و اینا همشون آنلاین بشن و از سیستم استفاده کنن، طبیعتا از پهنای باند اینترنت من می گیره. بنابراین باید یک تعادل بین تعداد کاربر و پهنای اینترنت باشه. یک سناریو رو میگم. اینترنت من الان 10 مگابیت سرعت داره! تصور کنیم تمام کاربران من هم از ایران هستند(مثلا من بیست تا کاربر دارم) خب ایران هم که خدا زده تو سرش، اینترنتش زغالیه یه کاربر حداکثر بتونه با 5 کیلوبایت اطلاعات بگیره. خب 20 ضربدر 5 میشه 100 کیلوبایت در ثانیه اینا همزمان از اینترنت من استفاده می کنن. اینترنت من چقدر بود؟ ده مگابیت! خب کاربران من زیاد باعث مشکل در پهنای باند من نمیشن و برای همین از این نظر می تونه خیالم راحت باشه. پس برای این کار باید محاسبه سر انگشتی بکنید

2- قوانین شرکتی و کشوری: ممکنه یکی هوس کنه سیفون سرور رو روی کامپیوتر شرکتی که کار میکنه راه اندازی کنه. اون وقت جناب ادمین اون شرکت ممکنه یه چیزایی ببینه، و بیاد سراغت. ممکنه یه کاربر از خدا بی خبر مثلا بره سایتهای مربوط به آمیزش جنسی با کودکان ببینه. اون وقت ممکنه برای شما دردسر ساز بشه. برای رفع مشکل اول طبیعتا من توصیه می کنم سیفون رو روی کامپیوتر خودتون نصب کنید نه شرکت مگر اینکه خودتون ادمین شرکت باشید! برای مشکل دوم از کاربرانتون (که در واقع دوستانتون هستن چون این شما بودید که یوزر و پسورد رو بهشون دادید) خواهش کنید که به سایتهایی نرن که دیگه همه جای دنیا روش حساسیت دارن مثلا برن یه سایتی برای ساختن بمب!

3- سیفون سرور مورد حمله هکرها قرار بگیره: یک آدرس سیفون سرور در واقع آی پی شخص دوست شما در خارج از کشوره. بنابراین با لو رفتن این آدرس یک هکر خیلی راحت یه آی پی گیر آورده که می دونه می تونه بهش ور بره و بهش حمله کنه و غیرو... پس لطفا هوشیار باشید و آدرس سیفون سرور رو جلوی هر کسی وارد نکنید.

سوال: آیا کاربر فیلتر شده می تونه یوزر و پسوردش رو به یکی دیگه بده؟ جواب: بله میشه ولی به هیچ عنوان این کار رو نکنید. من توصیه می کنم تا اونجایی که می تونید حتی وقتی توی کافی نت نشستید از زدن آدرس لینک و وارد کردنش یوزر و پسوردتون بپرهیزید. هیچ وقت، کنار کسی دیگه که نشستید این کار رو نکنید. حداقلش اینه که اون شخص آدرس لینک رو به دست میاره.

سوال: تو سوال بالا گفتی که ممکنه یکی به یه طریقی(مثلا توی یه کافی شاپ) اون آدرس رو دید مگه چی میشه؟ جواب: اون آدرس به واقع حاوی آی پی شخص هست که قبلا توضیح دادم می تونه یه جوجه هکر هم ازش استفاده کنه و مشکلات ایجاد کنه.

سوال: آیا سیفون رو میشه فیلتر کرد؟ جواب: این سوال خیلی هاست. برای فیلترینگ دو راه هست یکی اینکه عمو فیلترباف آدرس سیفون سرورها رو به دست بیاره. دوم اینکه پورت رو ببنده.

در مورد اول عمو فیلترباف از کجا بفهمه اون آدرسا کجاست؟ از هیچ جا نمی تونه بفهمه. اینا آدرسهای وب سرور نیستن که بتونه ببنده. اینا آی پی آدمهای معمولی اون ور آب هستن بنابراین عملا این کار غیر ممکنه.

در مورد دوم سیفون از پورت 443 استفاده می کنه، در این حالت ادمین isp می تونه پورت رو ببنده؟ این کار عملا غیر ممکنه چون الان اکثر سیستمهای ایمیل و سایتهایی که نیاز به یوزر و پسورد دارن از پروتکل https استفاده می کنن که از همین پورت استفاده می کنه بنابراین نمیتونه این کار رو بکنه مگر اینکه کلا بساط ایمیل و این چیزا رو تو ایران برداریم. کار دیگه اینکه ادمین نگاه کنه ببین ترافیک کدوم کاربر از این پورت استفاده می کنه. چون این پورتی نیست که شما به طور معمول استفاده کنید. اون وقت می تونه با نگاه کردن به لاگها بفهمه که آدرس سیفون سرور چیه. البته اگر بفهمه و فیلتر کنه، اگر آدرس سیفون سرور داینامیک باشه که در بالا توضیح دادم، اون وقت یه کار احمقانه رو انجام داده.

در ضمن در صفحه تنظیمات سیفون شما حتی می تونید پورت رو هم تغییر بدید. این خیلی باحاله. البته اگر از سایر پورتها استفاده کنید، شاید روی سرعت و کیفیت کانکشن تاثیر بگذاره که از حوصله این مقاله خارجه.
With special Thanks to http://blog.cyberpejman.com/

Babel

این عنوان یک فیلم جدید از الخاندرو گونزالس اينياريتواست. این آقا سازنده فیلم 21 گرم، هستش. "بابل" مجموعه سه داستان ظاهرا نامربوط در چهار کشور مختلف است که در پايان در هم گره می‌خورند. در داستان اول دو پسربچه مراکشی در کوهستان‌های دورافتاده اين کشور به دنبال يک شرط‌ بندی بچه‌گانه با يک تفنگ شکاری به سمت يک اتوبوس‏ توريستی شليک می‌ کنند.

گلوله در گردن يک زن توريست آمريکايی (کيت بلانشت) می ‌نشيند و او را مجروح می‌کند. تا نزديک ‌ترين بيمارستان راه درازی است. زن مجروح و شوهرش‏ (براد پيت) و باقی توريست ها به دهکده ‌ای در آن نزديکی می‌روند تا کمک برسد.

در داستان ديگری که از کاليفرنيا شروع می شود و به مکزيک می‌ کشد تا باز در کاليفرنيا به پايان برسد يک پرستار بچه در غياب پدر و مادر و بدون اجازه آن‌ها بچه‌ها را با خود به مکزيک می‌برد تا در جشن عروسی پسرش‏ شرکت کند. بازگشت بچه‌ها به آمريکا با درگيری با پليس‏ مرزی به يک فاجعه تبديل می‌شود.

در داستان سوم با دختر نوجوان کر و لالی در ژاپن آشنا می‌شويم که به دليل همين کمبود مورد بی‌توجهی پسرهاست و برای پرکردن سکوت تنهايی‌ اش‏ به هر کاری دست می‌زند.

عنوان فيلم اشاره زيرکانه‌ای به داستان مردم شهر بابل است. در داستان اسطوره ای آمده است که در آغاز همه انسان‌ها به يک زبان صحبت می‌کردند تا روزی که نمرود، پادشاه بابل تصميم می گيرد برجی بسازد چنان بلند که به جايگاه خدا دست پيدا کند.

خدا از اين عمل به خشم می‌آيد و به تلافی کاری می‌کند که سازندگان برج هريک به زبانی صحبت کنند و حرف همديگر را نفهمند و بعد هم برج را با طوفان بزرگی در هم می ريزد و مردم بابل را در سراسر دنيا پراکنده می ‌کند.

از داستان بابل در هنر و ادبيات به عنوان نماد عدم درک و سوءتفاهم بين ملت‌ها و سرچشمه جنگ‌ها و کشتارهای بشری استفاده شده است. با استفاده از اين عنوان و در قالب سه داستان به ظاهر بی ربط، اينياريتو سعی می‌کند به جنگ و کشتار‌های بی‌معنايی اشاره کند که بشريت را به نابودی می‌کشانند.



اينياريتو با در هم ريختن تقريبا تمامی قواعد معمول دستور زبان سينما شعر تصويری زيبايی خلق می‌کند و تماشاچی را به خلسه‌ای‌ فرو می‌برد که چشمان او‏ را بر واقعيت‌ باز می‌کند



بازی خطرناک دو پسر بچه مراکشی، از طرف مقامات آمريکا بی‌ تأمل به يک حمله تروريستی تعبير می‌شود و پليس‏ مراکش‏ را وا می‌دارد با بی‌رحمی به دنبال پيدا کردن عامل اين حادثه بگردد.

زبان ندانستن توريست‌های آمريکايی وضع را بدتر می‌کند و اين وسط آن‌ که قربانی می‌شود زن آمريکايی مجروح است که هردم به مرگ نزديک‌تر می‌شود.

مشکل عدم درک انسان‌ها در اپيزود ژاپنی فيلم نمود روشن‌تری دارد. در اين داستان چيکو، دختر نوجوان ژاپنی، برای جبران ناتوانی‌اش‏ در حرف زدن و ارتباط با ديگران دست به کارهايی می‌زند که گاه در تضاد مطلق با هنجارهای اجتماعی هستند.

در داستان سوم، سانتياگو، خواهرزاده جوان اميليا، پرستار بچه‌ها، که قصد دارد اميليا و بچه‌ها را به آمريکا باز ‌گرداند تنها با به خطر انداختن جان دو بچه‌ای که همراه دارد موفق می‌شود از چنگ پليس‏ فرار کند.

Thursday, December 07, 2006

Smart Teacher

At Duke University , there were four sophomores taking chemistry and all of them had an "A" so far. These four friends were so confident, that the weekend before finals they decided to visit some friends and have a big party. They had a great time, but after all the hearty partying; they slept all day Sunday and didn't make it back to Duke until early Monday morning.

Rather than taking the final then, they decided that after the final they would explain to their professor why they missed it. They said that they visited friends but on the way back they had a flat tire. As a result, they missed the final. The professor agreed they could make up the final the next day.

The guys were excited and relieved. They studied that night for the exam. The Professor placed them in separate rooms and gave them a test booklet. They quickly answered the first problem, worth 5 points.
Cool, they thought!

Each one in a separate room, thinking this was going to be easy....
then they turned the page.

On the second page was written....

For 95 points: Which tire?_______

What's the difference between potentialy and reality?

Youngest Son: Tell me Daddy, what is the difference between "potentially" and "in reality" Dad: I will show you Dad turns to his wife and asks her: Would you sleep with Robert Redford for 1 million dollars? Wife: Yes of course! I would never waste such an opportunity! Then Dad asks his daughter if she would sleep with Brad Pitt for 1 million dollars? Daughter: Waoh! Yes! This is my fantasy! So Dad turns to his elder son and asks him: Would you sleep with Tom Cruise for 1 million dollars? Elder Son: Yeah! Why not? Imagine what I could do with 1 million dollars! I would never hesitate! So the father turns back to his younger son saying: You see son, "potentially" we are sitting on 3 million dollars, but "in reality" we are living with 2 bitches and 1 gay!

Wednesday, December 06, 2006

Amazing Performance

Azadi Tower


اگر به عکس میدان آزادی از بالا دقت کرده باشین میدان آزادی به صورت یک صلیب کاملا” مدرن انگلیسی ساخته شده.حتی من شنیدم در دوره پهلوی وقتی این میدان توسط یه مهندس خارجی ساخته شد بعد از اینکه فهمیدن قضیه از چه قراره خود شاه اون مهندس رو در میدان آزادی دار زد.به هر حال همیشه برام این سوال بود که وقتی تو تهران راهپیمایی میشه چرا هیچ وقت موقع تصویربرداری از نمای برج آزادی فیلم نمی گیرن.راستی اگه Google Earth دارین حتما” یه نگاهی به شهرک اکباتان هم بندازین.اگه دقت کنین از بالا نوشته شده “جاوید شاه” که تا حرف جاوید شا رو کاملا میشه خوند.

Cheating


آقا من فکر می کردم فقط ما این کاره ایم، اینها دیگه آخرشن

Tuesday, December 05, 2006

Advertisment

A woman, aged 70, decided that it was time to get married. So shedecided to put an ad in the local paper that read:







HUSBAND WANTED:MUST BE IN MY AGE GROUP (70'S),MUST NOT BEAT ME,MUST NOT RUN AROUND ON MEAND MUST STILL BE GOOD IN BED!ALL APPLICANTS PLEASE APPLY IN
PERSON.


On the second day after her ad ran in the paper, she heard thedoorbell. Much to her dismay, she opened the door to see a gray-haired gentleman sitting in a wheel chair. He had no arms or legs.The old woman said, "You're not really asking me to consider you,are you? Just look at you...you have no legs!


The old man smiled. "Therefore,
I cannot run around on you!"


She snorted. "You don't have any arms either!"


Again the old man smiled, "I will never beat you!"She raised an eyebrow and asked intently, "Are you still good inbed???"The old man leaned back, beamed a big smile and said, "I


rang the door bell.... didn't I ????

An agonizing letter!!

A father passing by his son's bedroom, was astonished to see the bedwa snicely made, and everything was picked up. Then, he saw an envelope, propped up prominently on the pillow. It was addressed, "Dad." Withthe worst premonition, he opened the envelope and read the letter,with trembling hands.

"Dear Dad, It is with great regret and sorrow that I'mwriting you. I had to elope with my new girlfriend, because I wantedto avoid a scene with Mom and you. I've been finding real passionwith Stacy, and she is so nice, but I knew you would not approve ofher, because of all her piercings, tattoos, her tight Motorcycleclothes, and because she is so much older than I am. But it's notonly the passion... Dad, she's pregnant.Stacy said that we will be very happy. She owns a trailer in thewoods, and has a stack of firewood for the whole winter. We share adream of having many more children. Stacy has opened my eyes to thefact that marijuana doesn't really hurt anyone. We'll be growing itfor ourselves, and trading it with the other people in the commune,for all the cocaine and ecstasy we want. In the meantime, we'll praythat science will find a cure for AIDS, so Stacy can get better. Shesure deserves it!! Don't worry Dad, I'm 15, and I know how to takecare of myself. Someday, I'm sure we'll be back to visit, so you canget to know your grandchildren.
Love, your son,John. P.S. Dad, None of the above is true. I'm over at Tommy's house. Ijust wanted to remind you that there are worse things in life thanthe report card that's in my center desk drawer. I love you! Callwhen it is safe for me to come home."

Sunday, December 03, 2006

Ambitious


ببین می تونیم از همین جا باهم شنا کنیم بریم اون ور آب که می گن گشنگه